Els ordinadors entren a formar part de l'entorn educatiu, i ara cada vegada més. Per això Charles Crook les distribueix de manera diferents mitjanant unes metàfores:
- La metàfora tutorial on és l'ordinador qui ensenya a l'alumne com a model d'aprenentatge. L'alumne respon a les preguntes de l'ordinador, i aquest ho avalua. Aquest aprenentatge és molt individualitza i ajuda avançar. Un programa semblant seria edu365 i també el jclic.
- Metàfora de la construcció aquí és on l'ordinador ens ajuda a aprendre. L'alumne explora en un ambient d'aprenentatge unes activitats que ell mateix construeix. Aquí l'alumne és qui ensenya donant instruccions a l'ordinador, com ara un exemple scratch.
- La metàfora del laboratori aquí l'ordinador com a simulador, on l'ordinador són simuladors que són sistemes tutorials per l'alumne. L'alumne pot realitzar diversos projectes, però no incloure-hi. Aquí és més limitat. Un gran exemple és la Doctora Xinxenta.
- La metàfora de la caixa d'eines. L'ordinador com a eina. L'ordinador proporciona unes possibilitats per fomentar i aportar més informació. És un amplificador de l'experiència d'escriure, pintar, etc. Un gran exemple és Tux Paint.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada