diumenge, 26 de desembre del 2010

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb l'ordinador

Els ordinadors entren a formar part de l'entorn educatiu, i ara cada vegada més. Per això Charles Crook les distribueix de manera diferents mitjanant unes metàfores:


  • La metàfora tutorial on és l'ordinador qui ensenya a l'alumne com a model d'aprenentatge. L'alumne respon a  les preguntes de l'ordinador, i aquest ho avalua. Aquest aprenentatge és molt individualitza i ajuda avançar. Un programa semblant seria edu365 i també el jclic.
  • Metàfora de la construcció aquí és on l'ordinador ens ajuda a aprendre. L'alumne explora en un ambient d'aprenentatge unes activitats que ell mateix construeix. Aquí l'alumne és qui ensenya donant instruccions a l'ordinador, com ara un exemple scratch.
  • La metàfora del laboratori aquí l'ordinador com a simulador, on l'ordinador són simuladors que són sistemes tutorials per l'alumne. L'alumne pot realitzar diversos projectes, però no incloure-hi. Aquí és més limitat. Un gran exemple és la Doctora Xinxenta.
  • La metàfora de la caixa d'eines. L'ordinador com a eina. L'ordinador proporciona unes possibilitats per fomentar i aportar més informació. És un amplificador de l'experiència d'escriure, pintar, etc. Un gran exemple és Tux Paint.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada